"Newsletter" Aerolatino-Geba
(Aerolatino y todas las Danzas que se practican en Geba)
exclusiva para suscriptores, mié 02 enero 2008
Reciben esta Newsletter 434 suscriptores

Divertimento en Tap 2007<br>Espectáculo coreográfico musical.<br>Con Alberto Agüero y sus alumnos, invitada Bettina Toyos y su compañía de jazz.<br>Teatro Margarita Xirgu, 10 de diciembre 2007 [Foto Antonio Fresco]
Divertimento en Tap 2007
Espectáculo coreográfico musical.
Con Alberto Agüero y sus alumnos, invitada Bettina Toyos y su compañía de jazz.
Teatro Margarita Xirgu, 10 de diciembre 2007 [Foto Antonio Fresco]

Ovacionado

Revista CARAS, nº 1356, domingo, 30 de diciembre de 2007 22:00, Agenda 12 y 13

OVACIONADO

OVACIONADO. El director y maestro Alberto Agüero presentó su muestra anual en el teatro Margarita Xirgu, y fue aplaudido por su madrina artística China Zorrilla, quien elogió su estilo estético y vanguardista.
[Foto Antonio Fresco]
OVACIONADO. El director y maestro Alberto Agüero presentó su muestra anual en el teatro Margarita Xirgu, y fue aplaudido por su madrina artística China Zorrilla, quien elogió su estilo estético y vanguardista.
Foto Antonio Fresco [fuente]
caras.com.ar/comun/galeria.php?id=531

OVACIONADO. El director y maestro Alberto Agüero presentó su muestra anual en el teatro Margarita Xirgu, y fue aplaudido por su madrina artística China Zorrilla, quien elogió su estilo estético y vanguardista. [Foto Antonio Fresco]
OVACIONADO. El director y maestro Alberto Agüero presentó su muestra anual en el teatro Margarita Xirgu, y fue aplaudido por su madrina artística China Zorrilla, quien elogió su estilo estético y vanguardista. Foto Antonio Fresco [fuente]
caras.com.ar/comun/galeria.php?id=531

caras.com.ar/comun/galeria.php?id=531

Mis Mejores Augurios para el 2008 (Bernardo L. Primucci)

lunes, 31 de diciembre de 2007 17:15
FELICIDADES!

Bernardo L. Primucci

TE DESEO UN MUY FELIZ AÑO NUEVO. MIS MEJORES AUGURIOS PARA EL 2008. QUE LO EMPIECES CON MUCHA ALEGRIA, SALUD, DINERO Y AMOR!

MUCHAS FELICIDADES!

BER

Me Voy Pa La Pachanga (Claudia Tarazona)

lunes, 31 de diciembre de 2007 13:03
me voy pa la pachanga!!!

Claudia Tarazona

Hola amigos de la Newsletter!!!!!!!!!!!

¡¡¡Qué bien lo pasamos el viernes!!! Lo principal habernos reunido, compartir una copa, y una cena en casa, porque GEBA es nuestra casa. Además compartimos la pachanga. Eso no es noticia, es algo que nos mantiene unidos hace años, y que no sirve para sumar amigos.
También estuvo la gente del grupo de tango que nos deleitó con cortes y quebradas al momento de salir a la pista, y que compartió también el ritmo latino con todos nosotros. La consigna era pasarlo bien, y .... llevar algún adornito.
No faltaron los sombreros, las guirnaldas. Adriana Murúa nos deslumbró con una peluca rosa spectacular, spectacular.
La presencia de los profes se hizo notar: Borquez, que le sacó viruta al piso literal y elegantemente. Charly, nuestro querido Charly, nos guió con los pasos de mambo y salsa; y Adri hizo de las suyas también. Gracias a los profe por haberse sumado!!!
Todo quedará en fotos, porque Cris Rivera estuvo presente con su cámara y su asistente, y nos retrató a todos.
Creo que un párrafo aparte merece Tito Rodriguez (vaya nombre...). Este bailarín, tanguero de pura cepa, (no vamos a hablar de la edad, pero tiene algunos más que yo) nos hizo el honor de sentarse a la mesa con nosotros, contarnos alguna historia, y deslumbrarnos con su elegancia en la pista.
Hasta la próxima pachanga, y feliz 2008 para todos. ¡¡¡¡Sepan que los quiero muchoooooooo!

Lo que Sueñan, Necesitan y lo que no Esperan (María José Algueró)

sábado, 29 de diciembre de 2007 11:28
Para la Companía del 2006

María José Algueró

Queridos Amigos de Tap:
Para esa linda y fantástica compañía, que en manos de un Maestro resultó Mágica. A pesar de mi ausencia por este año siempre los tengo conmigo: Gracias por seguir participandome de sus aventuras.
Un beso enorme para todos. Hice un blog donde hay un link de" Y todo es Tap."
Gracias Alberto una vez más, porque me ayudaste a cumplir uno de mis mas profundos sueños: de bailar TAP en un teatro.
Con todo mi amor y agradacimiento
María José
mariajosealguero.blogspot.com
Que el 2008, les traiga a cada uno , lo que sueñan, necesita y lo que no esperan!!!!!!

Internet and Dance

December 29, 2007

The World of Dance Tries Out New Moves on the Web

Dance Theater Workshop rolled out the first phase of its new Web site in September.
Dance Theater Workshop rolled out the first phase of its new Web site in September. [fuente]
nytimes.com/2007/12/29/arts/dance/29danc.html

By JULIE BLOOM

For proof of dance’s mainstream popularity on the Internet, look no further than YouTube. That site’s most-viewed video, an absurdly silly stand-up comedy routine called “Evolution of Dance” (youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg), still captures hit after hit. But until recently, such attention to movement on the Web has largely eluded the professional dance world.

In the past year dance has finally carved out a space for itself online as dancers, choreographers and institutions embraced the Internet with video, blogs and new Web sites. Now artists are using the medium as a way not just to build awareness for their work but also to change the nature of the form.

Driving these developments is a wave of young dance artists, among them Camille A. Brown, the 28-year-old choreographer whose new work, “The Groove to Nobody’s Business,” had its premiere this month as part of Alvin Ailey American Dance Theater’s season at City Center. (“Groove” has its final performance on Saturday.)

Along with the pictures of friends and shout-outs to the singer Jill Scott and the actress and singer Jennifer Hudson, Ms. Brown’s MySpace page, profile.myspace.com/index.cfm? ... iendID=68029298, is flooded with studio portraits, reviews of “Groove” and blog entries about the City Center engagement, as well as an up-to-date calendar of her performance schedule.

Ms. Brown, who put up her page a year ago, is one of many young artists using the Web as a way to level the artistic playing field.

“Everyone has a page,” she said, “and people have contacted me about jobs through MySpace — both dancers looking for jobs and directors who want to use my work. A lot of companies have them now.” These include companies as diverse as Martha Graham and the Pennsylvania Ballet.

“It’s the sign of the times,” Ms. Brown added. “A year ago it wasn’t really geared toward business, but in the past six months it’s been turning into that. The amount of contacts you can have — you can send out a bulletin about your show, and all of your friends, whether it’s 1,000 people or whatever, can find out about it. You can reach so many people.”

Reaching out and connecting with fellow dancers is a big part of what going online is about. When Jennifer Alexander, a corps dancer with American Ballet Theater, was killed in a car crash in early December, her colleague David Hallberg paid tribute with photos and reminisces on The Winger (thewinger.com/words/), a blog started by Kristin Sloan, a 27-year old former dancer with New York City Ballet who is now the new-media director for the company. His posts were met with an outpouring of comments.

“The dance world, particularly ballet, is very closed and isolated,” Ms. Sloan said. “It’s supposed to be mysterious, which kind of goes against everything today. There are tons of reality TV shows; people want to know what goes on behind the scenes, and what goes into creating things.”

Ms. Sloan started by posting photos, which she took backstage, and eventually other artists, including Mr. Hallberg, wanted to contribute. “I did a lot of blogging in Saratoga in 2005,” she said. “I did it from my mobile phone, and there was no community online yet to provide links or anything. It’s not like now; you make a blog and everyone knows about it. It was literally a needle in a haystack of nothing.”

The Winger links to a range of blogs, including Great Dance (greatdance.com) and Danciti (danciti.com), and Ms. Sloan was even featured in a television commercial for the iPhone as a mobile blogger.

Dance Theater Workshop (dancetheaterworkshop.org/) rolled out the first phase of its new Web site in September. With constantly changing photographs and video, the new site is sleeker and inspired by sites as diverse as those for the Museum of Contemporary Art in Chicago, the Walker Art Center in Minneapolis and MC Hammer’s Dance Jam. The workshop put $25,000 into making the site more user-friendly.

“We knew we wanted there to be much more movement,” said Megan Sprenger, the workshop’s marketing director. “On the previous site there was almost none, and here’s a movement institution with no video. What’s that about?”

“So definitely we wanted much more motion,” she said, “and to have it be a part of the DNA, which is why we chose the changing colors. Every click, it changes colors to kind of subconsciously highlight the user’s movement through the site.”

The site now also focuses more on resources for artists and international programming. “People didn’t even know we offered grants,” Ms. Sprenger said, “and it was because it was buried in the navigation bar.”

The next phases of the rollout, expected in February and in the fall, will involve creating a members-only section, turning the artists’ directory into a collection of profile pages like those on MySpace.

“It’s a place for them to speak to each other,” Ms. Sprenger said. “Now we have a member directory that lists those people and links to their Web site if they have one. What we’re doing in the fall is making it much more depthful.” She said the site would provide members with pictures, links to video and a networking system.

The Merce Cunningham Dance Company (merce.org) is also moving much of its focus online, said Trevor Carlson, the company’s executive director. “We’ve been engaging in biweekly e-newsletters and e-mails,” he said. “The biggest thing we recognize is that Web access is really driving the way that we communicate with one another, and how can we utilize that form of technology not only to communicate but to influence our creative concepts?”

This focus is hardly surprising for Mr. Cunningham, who has spent much of his career experimenting with technology, from incorporating iPod shuffles into a dance score to using DanceForms software, which allows him to visualize and chronicle dance steps in 3-D images.

Other companies, including New York City Ballet, are putting their entire repertory online. This winter season the company will have video clips of performances and rehearsals, as well as background information for each piece on its Web site, nycballet.com. Voice of Dance (voiceofdance.com/new.cfm), which went online 10 years ago, is restarting in January with an interactive global dance directory, dance news, a video gallery and sections devoted to various styles.

“You’ll have a big directory, and you can see all these different styles of dance and all these different companies, and sample and see the video and listen to the music,” said Lori Smith Sparrow, the Web site’s chief executive. “People can really have a quality little snippet of what they can see onstage, and it means something, and they can have it on their computer or on their phone.”

This emphasis on video is a recurring theme. “Video is dance’s best marketing, and if you can use it and broadcast it to Mars, you should,” Ms. Sprenger said. “So we’re really trying to put up as much video as possible. Video performance art is what we’re interested in, and using video in that way to promote dance.”

For dance, an art form that has always struggled with issues of preservation, online video may provide a kind of solution. On MySpace, tribute pages for great artists like Anna Pavolva, Rudolf Nureyev and Margot Fonteyn include photos and video that provide a public archive of their work. Sadler’s Wells in London now has its own YouTube channel, and more institutions are following suit, despite continuing questions about media rights for artists on the Web.

This fall Voice of Dance teamed with YouTube for a competition, inviting professionals and amateurs alike to submit a two-minute dance; there are plans to continue with a series of competitions online. “We got everyone from 12-year-old hip-hoppers to college dance students to professional companies submitting videos,” Ms. Sparrow said. “I think that people are starting to see the real value of it.”

In a kind of reverse influence, artists are using video in different ways in performance, as seen in the New York debut of Christopher Wheeldon’s company, Morphoses, at City Center in October. Carefully edited rehearsals shown before each work served as mini-trailers, possibly a sign of things to come.

“With movies you get a preview,” said Ms. Sloan, the blogger. “But with dance it’s a huge leap of faith. For some companies it’s a really expensive ticket, and you don’t know what you’re going to see.”

“So,” she added, “if there’s any way of letting them know, helping them make decisions about what they might like; there’s a lot of different kinds of dance out there.”

nytimes.com/2007/12/29/arts/dance/29danc.html

Links:

http://www.youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg (video no disponible)

Buen Año 2008 ! Un Beso a Todos (Cris Salcedo)

viernes, 28 de diciembre de 2007 14:07
Adornos para el baile del 28 (¡¡ya llega!!)

Cris Salcedo

uds. bien lo saben que si yo estuviese ahì, no irìa con chiquitas!! Animense, y pongase lo que les venga en gana! Buahhhhhhhhhhhhhhh, jaja Buen año 2008, arriba, adelante y adentro
Un beso a todos

Cris Salcedo

Theater New York. Recent Openings

viernes, 28 de diciembre de 2007 06:08
UrbanEye: Albee, Then and Later

[Photo: Sara Krulwich/The New York Times]
Mikhail Baryshnikov in "Rough for Theater II," part of "Beckett Shorts" at the New York Theater Workshop.
Photo: Sara Krulwich/The New York Times
Mikhail Baryshnikov in "Rough for Theater II," part of "Beckett Shorts" at the New York Theater Workshop. [fuente]
nytimes.com/slideshow/2007/12/ ... LIDESHOW_2.html

[Photo: Urban Stages]
A scene from "The Blue Bird" at Urban Stages.
Photo: Urban Stages
A scene from "The Blue Bird" at Urban Stages. [fuente]
nytimes.com/slideshow/2007/12/ ... LIDESHOW_3.html

[Photo: Justin Bernhaut]
A scene from "C'est Duckie!" at the Clemente Soto Vélez Cultural Center.
Photo: Justin Bernhaut
A scene from "C'est Duckie!" at the Clemente Soto Vélez Cultural Center. [fuente]
nytimes.com/slideshow/2007/12/ ... LIDESHOW_6.html

Parabéns ! (Fabián Edgardo Biscione)

jueves, 27 de diciembre de 2007 19:54
Newsletter Aerolatino-Geba exclusiva para suscriptores, mié 26 diciembre 2007

Fabián Edgardo Biscione

Excelentes las fotos se nota el profesionalismo en cada una de elllas!!!!!! Parabéns(los felicito,en portugués)
Espero que el año próximo sea repleto de show,muestras y divertimentos!!!!!!!!!Feliz 2008 para todo el elenco,les deseo lo mejor desde Bahía, ARRAIAL DÁjuda.Beijos fabiano

Notas: Michi Ciaburri y Julio Bocca (Claudia Tarazona)

miércoles, 26 de diciembre de 2007 09:32
notas

Claudia Tarazona

Hola Augus
Para la Newsletter:

1. Buenas Noticias!!

Michi ya anda mejor luego de su operación. Mañana le dan el alta y ya camina con bastón. Digo yo, podría inventar una nueva disciplina: BASTON-STEP!!!

Genial Michi. Nos alegramos mucho de que estés mejorando. Tal vez el viernes te podés dar una vueltita por la pachanga en San Martín con Laurita? Un ratito , tal vez?

Portada de Cuerpo y Mente en Deportes
Portada de Cuerpo y Mente en Deportes
gieeditores.com.ar/revistacuerpoymente

2. La última función

El sábado Julio Bocca se despidió de los escenarios del mundo. Fue maravilloso, inolvidable ver la cantidad de gente que se reunió para aplaudirlo, cuadras y cuadras de gente. Fuimos con Giselle , y estábamos a unos 50 m del escenario.
Arrancó Marcos Mundstock con una presentación muy al estilo de Les Luthiers: impecable y muy graciosa con la explicación de algunos términos propios del ballet. (Partenaire: vocable francés que significa "para tener", para tener a la bailarina así no se cae!!!!!)

Vibramos con la Balada para un loco, con El último café, Corsario, Quijote, con el tango en las voces de Guillermo Fernandez, Esteban Riera y Noelia Moncada. Sandra Mihanovich y "The Man I love" de Gerswhin.
Estuvieron el Ballet Argentino. Tangokinesis con las coreos de Ana María Stekelman. Sin palabras; hay que verlo y sentirlo.
Hubo bailarines y artistas invitados:

Maximiliano Guerra, Eleonora Cassano en Corsario; Tamara Rojo en el pas de deux de Don Quixote y Nina Ananiashvili en el dueto de Cisne negro. Además, sus ex compañeros del American Ballet Theatre, José Manuel Carreño y Cecilia Figaredo, arrancaron aplausos de un público siempre estremecido —y ocasionalmente llorando— con el pas de deux de Diana y Acteón, al igual que Manuel Legris del Ballet de la Ópera de París, que bailó con Cassano un dueto de Manon.

Más allá de la perfección técnica, las piruetas, los saltos, (de los que confieso no saber tanto) rescato como amante del movimiento, la expresión del lenguaje del cuerpo y la danza toda, la interpretación, lo que trasmite con cada gesto, con cada cara o cuando se acaricia el cabello con la palma de la mano. Eso es visceral, es lo que llega.
Para finalizar, y fuera de programa, no tuvo mejor idea que presentar la coreografía de la escalera que ya nos deleitara en BoccaTango.
Les sugiero que el próximo domingo se sienten frente al televisor a las 21 hs y vean el show. Y si pueden lo graben también. Esto fue histórico.
C

C'est Duckie !

miércoles, 26 de diciembre de 2007 07:08
Discover London's smash-hit C'est Duckie! for only $35

Playbill Club Manager

Through January 19 only
Limited Engagement!
CLICK HERE TO GET TICKETS!
ovationtix.com/trs/cal/203

"C’est delicious, C’est delightful, C’est divine. C’est très magnifique!" - The Guardian

Playbill Club Members go past the velvet rope for only
$35* (Reg. $49.50)
Savor a variety of theatrical fare – from vaudeville to burlesque to unimaginably high kicks and more during this all-singing, all-dancing, shameless and shamelessly entertaining crowd-pleaser.
Recommended for ages 18 and over; 21+ to drink alcohol. Duckie Champagne, imported straight from Vauxhall, is only $25 a bottle!
Patrons please note a dress code of swanky evening wear is recommended!
This show is performed at CSV Cultural Center, 107 Suffolk Street, btwn Rivington and Delancey

Y-3 P A-P, Printemps-été, 2008, Prêt-à-porter

Y-3 P A-P • PRINTEMPS-ÉTÉ 2008

madame.lefigaro.fr/mode/defile ... -y-3/collection

Y-3 P A-P • PRINTEMPS-ÉTÉ 2008

Links:

google.com.ar Imagenes: "y-3 adidas"
yohjiyamamoto.co.jp/english.html
en.wikipedia.org/wiki/Yohji_Yamamoto
adidas.com/y-3/fw07/index.html

imagen imagen imagen imagen imagen

Vintage Film Poster

Goldie
1931, Fox, U.S. one-sheet -- 41x27in. (104x69cm.), linen-backed, (A), framed
Goldie
1931, Fox, U.S. one-sheet -- 41x27in. (104x69cm.), linen-backed, (A), framed [fuente]
christies.com/LotFinder/lot_de ... bjectID=5013878

Price Realized
£5,000 ($10,295)
Estimate
£4,000 - £6,000 ($8,236 - $12,354)
Sale Information
Sale 5236
Vintage Film Posters
20 November 2007
London, South Kensington

Links

Goldie (1931): us.imdb.com/title/tt0021920
Benjamin Stoloff, Director (1895-1960): us.imdb.com/name/nm0831577
Spencer Tracy (1900-1967): us.imdb.com/name/nm0000075
Warren Hymer (1906-1948): us.imdb.com/name/nm0405220/bio
Jean Harlow (1911-1937): us.imdb.com/name/nm0001318

El Logotipo de Hoy

[Foto Antonio Fresco]
Alberto Agüero
Muestra 2007 Espectáculo coreográfico musical.
Con Alberto Agüero y sus alumnos, invitada Bettina Toyos y su compañía de jazz.
Teatro Margarita Xirgu, 10 de diciembre 2007
Foto Antonio Fresco
Alberto Agüero
Muestra 2007 Espectáculo coreográfico musical.
Con Alberto Agüero y sus alumnos, invitada Bettina Toyos y su compañía de jazz.
Teatro Margarita Xirgu, 10 de diciembre 2007 [fuente]
alberto-aguero.com.ar/es/diver ... nto-en-tap.html

Coplita

He corrido todo el mundo
hasta el monte de tortura:
he visto chicas bonitas,
pero como vos ninguna.

Fuente:
Jorge M. Furt