"Newsletter" Aerolatino-Geba
(Aerolatino y todas las Danzas que se practican en Geba)
exclusiva para suscriptores, mié 10 septiembre 2008
Reciben esta Newsletter 491 suscriptores

[Photo: Liz Lauren]<br>The Chicago Shakespeare Theater is the recipient of the 2008 Tony Award for an outstanding regional theater. Following are images from some of the company's productions.<br>From left, Amy Matheny, Karen Janes Woditsch, Lili-Anne Brown, Page Deulin and Karissa Vacker in the 2005 production of "Measure for Measure."
[Photo: Liz Lauren]
The Chicago Shakespeare Theater is the recipient of the 2008 Tony Award for an outstanding regional theater. Following are images from some of the company's productions.
From left, Amy Matheny, Karen Janes Woditsch, Lili-Anne Brown, Page Deulin and Karissa Vacker in the 2005 production of "Measure for Measure."

Bailongo (Enrique Carmona)

martes, 09 de septiembre de 2008 06:47
bailongo

Enrique Carmona

AUGUSTO, ESTE SABADO 13 DE SEPTIEMBRE DESDE LAS 22 HS. EN LA CONFITERIA DE SAN MARTIN SE REALIZARA UNA CENA, ENTREGA DE PREMIOS Y BAILE, ORGANIZADO POR LA SUBCOMISION DE GOLF. EL VALOR DE LA ENTRADA ES DE $ 35,- SIN BEBIDAS.- POR FIN VUELVE UN POCO LA ALEGRIA Y ALGUIEN ORGANIZA UNA VELADA ASI, QUE SE PODRIA REALIZAR MAS SEGUIDO EN NUESTRO CLUB.- ESPERO ENCONTRARTE POR AHI JUNTO CON OTROS BAILADORES Y DISFRUTAR.-
UN ABRAZO.- ENRIQUE CARMONA,-

Qué bueno ! Gracias por avisar Enrique ! Intentaremos !

Inviteishon... Expotrastiendas 2008, del 13 al 18 de Septiembre (Pablo Di Masso)

lunes, 08 de septiembre de 2008 22:28
INVITEISHON

Pablo Di Masso

INVITEISHON...

Expotrastiendas 2008, del 13 al 18 de Septiembre
Pablo Di Masso
Expotrastiendas 2008, del 13 al 18 de Septiembre
Pablo Di Masso

acuarellarte.com.ar

Fiesta de Salsa, Jueves 11 de Septiembre (José Alarcón)

lunes, 08 de septiembre de 2008 11:14
de pepe el cubano

José Alarcón

amigos este jueves los esperamos saludos

FIESTA DE SALSA
SHOW DE PEPE "EL CUBANO"

TE ESPERAMOS EL JUEVES 11 DE SEPTIEMBRE
DE 21 A 01 HS.
EN EL RADIOBAR DE RADIOPALERMO

MENÚ $ 25
PIZZA LIBRE+BEBIDA (agua mineral, gaseosa, porrón Isenbeck o copa de vino)

TRAGOS X 2 $ 20
CUBA LIBRE X 2
FERNET CON COLA X 2

EMILIO RAVIGNANI 1732 - PALERMO HOLLYWOOD
Tel: 4899-1672

radiopalermo.com.ar

Carmen, Domingo 28 de Septiembre en el Astral (Carlos Calatrava)

lunes, 08 de septiembre de 2008 10:51
Carmen, la flor del embrujo

Charly Calatrava

Los invito a ver "CARMEN" la flor del embrujo un espectáculo flamenco-lírico que cuenta con 100 artistas en escena.
Bailarines, cantantes, actores y músicos en vivo.
No te lo pierdas.

Espectáculo Lírico Flamenco
Carmen
Espectáculo Lírico Flamenco
Carmen

Compañía Vis-A-Vis el Sábado 20 Septiembre, 20.00 Horas (Karina Roldán)

domingo, 07 de septiembre de 2008 08:20
Presentación de la Compañía Vis-à-Vis!!

Karina Roldán

ESPECTACULOS DE BOLSILLO ORGANIZADOS POR EL C.I.E.E.D.A
(Centro de Investigación, Experimentación y Estudio de la Danza)

SABADO 20 DE SETIEMBRE 20 HS

PRESENTACION DE LA COMPAÑIA VIS-A-VIS
DIRECCION Y COREOGRAFIAS DE
KARINA ROLDAN
wwwkarinaroldan.blogspot.com

--A VOS, TANGO--.
BAILARINAS INTERPRETES: Lucía Moreno, Lucila Sanles, María Noel Tanghe
COREOGRAFIA: Karina Roldán

--FUEGO INOLVIDABLE--
BAILARINAS INTERPRETES: Lucía Moreno, Lucila Sanles, Camila Pérez, María Noel Tanghe, Evelaine De Viegler
COREOGRAFIA: Karina Roldán

PASTEUR 170 1º PISO, CAP. FED.
BONO CONTRIBUCION: $ 2.-

Jornada en Ramos Mejía el Domingo 5 de Octubre (Claudio Monteros)

viernes, 05 de septiembre de 2008 10:07
Anda Preparándote para el 05 de Octubre!!!!

Claudio Monteros

Hola como estás?

El Domingo 05 de Octubre tendrá lugar en Ramos Mejía una Jornada Imprerdible
Reservá tu lugar, vení a disfrutar de las clases, y no te pierdas los sorteos.

Te espero, un beso.

Gracias por acompañarme siempre.

Claudio

Jornada en Ramos Mejía (Claudio Monteros)
Jornada en Ramos Mejía (Claudio Monteros)

Un Regalito (Enrique Varela)

viernes, 05 de septiembre de 2008 07:49
un regalito

Enrique Varela

ESTA BUENO NO? Enrique

http://www.youtube.com/watch?v=jlIJ8GnwAAs (video no disponible)

Enrique, Querido Maestro, Muchas gracias por el aporte !

- Bailador ! Un deleite ! Enrique Varela, Sergio Poli, Ricardo Pellican, duración: 06:32

Pepe el Cubano en Catherine 100% los Viernes por Fox Sports (José Alarcón)

miércoles, 03 de septiembre de 2008 18:50
de pepe el cubano fotos con catherin

José Alarcón

augusto lo prometido aca esta asi que ya sabes disfrutalo aca estoy sabroso los viernes en fox, pero vamos de a poco

jose alarcon

Bien Pepe ! Gracias por las fotos !

Estuve en la Convención de Andreani (Claudia Tarazona)

domingo, 07 de septiembre de 2008 12:56
hip hop y ritmos!!

Claudia Tarazona

Hola amigos
Estuve en la convención de Andreani en Macabi this morning. Espectacular!!!!!!!!!!!!!!!!! hice clase de latino con Juan Segovia y con Romina Samelnik, nada más y nada menos!!! las músicas, las coreos, realmente de primera. me encontré con Claudio Montero, con Michi Chiaburri y con Adrián Andreani que les mandan muchos saludos a la gente de GEBA.

Hice clase de hip hop con Cris Saburi, un geniooooo.le pedí la tarjeta. El lo conoce a Walter, pero cree que Walter no lo conoce a él. Sería piola traerlo para la fiesta del 21 de setiembre, no? Cris me dijo que le encantaría venir a GEBA.
Voy a hablar con el Negro y le cuento
Cariños
Claudia

Carlos Cabrera Músico Tilcareño el Sábado 27 de Septiembre (Claudia Tarazona)

sábado, 06 de septiembre de 2008 06:11
ACTIVIDADES SEPTIEMBRE Cafe Cultural Las 3 Marias

Claudia Tarazona

Hola Carlitos
Qué te parece si venís por GEBA y te invitamos un domingo tocar después de la clase de ritmos!!! Nuestra clase es a las 16:30. Si estuvieras en Bs As algún domingo nos encantaría escucharte. Supongo que a eso de las 18hs cuando termina la clase podrías regalarnos algo de tu música.

Y además para el 21 de setiembre seguro que el club organiza alguna clase abierta /jornada de ritmos, asi que no bien sepamos algo de eso, también sería una linda oportunidad para que tocaras. Estas jornadas se hacen al aire libre en una terraza que da sobre la Avda. Figueroa Alcorta y se llena de gente linda.
Un beso
Claudia

Las Tres Marías
Cafe Cultural
ACTIVIDADES SEPTIEMBRE

Sabado 20 20.30hs.$15 Graciela Arenas "The man I love"
en Voz y Piano - adelantando su CD Jazz y Pop

Sabado 27 20hs.$15 Carlos Cabrera Músico tilcareño
canta y cuenta leyendas y costumbres de la Q. de Humahuaca

Reuniones de Conversación en Francés los Jueves 16hs.

Taller Fotografia los Viernes 17hs a 19hs trae tu cámara!!

J. Ma. PAZ 1584 – Florida - Museo LA FORRAJERIA FLIA.GARCIA
CONSULTAS-RESERVAS Tel.15-6945 0672 E-mail
HORARIO de 10 a 20.00 hs. DOMINGOS CERRADO

Intimidade, Viernes 19 y 26 Septiembre, 23.00 Horas (Emanuel Sota Latino)

miércoles, 03 de septiembre de 2008 06:07
Newsletter Aerolatino-Geba exclusiva para suscriptores, mié 03 septiembre 2008

Emanuel Sota Latino

Hola Augusto,

Quiero invitarte a un viaje mágico por algunas de las canciones mas bellas de la Bossa Nova. Un ratito intimo, para disfrutar y dejarse llevar. Junto a mis músicos, sería una alegría increible contar con vos y tu gente. Espero verlos esas únicas 2 noches de Septiembre. Les adjunto la info con lo teléfonos para reservar en el flyer.

Un abrazo,

Manu

Bien Manu !

Manu Sota Latino presenta:
Intimidade
Canciones en portugués
Manu Sota Latino presenta:
Intimidade
Canciones en portugués

Fela ! at 37 Arts, NYC

The New York Sun, 05 September 2008
THEATER

Shaking Hips and Raising Fists

By ERIC GRODE

If any musician were to warrant a jukebox musical right now, it would be the one with the moxie to release an album called “Black President” and the chops to back it up.

That record came out almost 30 years ago, and it’s one of many scorching titles by Nigeria’s Fela Anikulapo Kuti, he of the 27 wives and the 200 arrests and the martyred mother. Kuti’s Afrobeat sound may have drawn liberally from other musical giants, among them the Chairman of the Board and the Godfather of Soul. But as the boisterous and somewhat ramshackle new musical “Fela!” makes clear, these self-anointed icons could have learned (and, in the latter case, actually did learn) a thing or two about how to make hips shake, fists raise, pulses quicken, and minds soar from this mercurial, priapic master. Director/choreographer/co-writer Bill T. Jones, a modern-dance legend who has dipped his toe into commercial theater (his “Spring Awakening” choreography won a Tony last year), struggles to craft this overstuffed life into a digestible package.

The notional verisimilitude of Mr. Jones’s concept — we are ostensibly watching Kuti’s last performance before leaving Nigeria, a country he had repeatedly denounced as a kleptocracy — is outweighed by the absence of crucial outside voices that might have put his alternately charmed and snakebitten life into context. But while the book by Mr. Jones and Jim Lewis has its share of lumps, the telling goes down remarkably smoothly, thanks to the Brooklyn-based Afrobeat ensemble Antibalas and, in a star-making performance, the hypnotic Sahr Ngaujah.

They see to it that Kuti’s almost impossibly charismatic sound withstands the various bruises and dings it receives along the way, leaving in their wake a highenergy voltage that is far more entertaining than it deserves to be. The high point comes early, as this sound is dissected by a process Kuti describes as “breaking it down — the how and why of Afrobeat.” The sentiment itself is unremarkable, even trite. But it achieves an unlikely apotheosis as Antibalas spotlights the individual layers that would first augment and then transform the Highlife genre (itself a hybrid) that thronged African dance halls in the 1950s and ’60s.

The bone-deep rhythms of Kuti’s native Yoruba culture, the plush swing of Nelson Riddle-era Sinatra, the Cuban-inflected bebop of Chano Pozo, the agitated, skittering unison guitars of James Brown’s band: Kuti dutifully catalogs and then promptly morphs these elements into an ornery, libidinous new sound, all his own. This microscopic focus on process isn’t new to Mr. Jones — he created a memorable performance at Lincoln Center in 2000 around his creation of a dance solo, technical step by technical step, mental association by mental association.

But this irresistible piece of assemblage represents something new and quite welcome: musicology you can dance to. (Or, rather, musicology you will dance to: In addition to the occasional bout of call-and-response, Mr. Jones has the audience stand mid-show and have a go at a dozen or so hip gyrations.)

This is the most blatant but hardly the only sequence to spotlight Mr. Ngaujah, a virtual doppelgänger of Kuti and easily the most compelling reason to see “Fela!” A slight man with a penchant for spliffs roughly the size of his powder-blue bikini briefs (which is all the real-life Kuti wore during some concerts), Mr. Ngaujah melds the baroque showmanship of James Brown, the bantamweight preening of Prince, and especially the feline insolence of Miles Davis into a galvanizing package.

For someone so interested in structure, however, Mr. Jones — whose near-constant choreography deftly melds traditional African dance with a sweatier, angrier ferocity — shows a curious lack of discipline in imparting any reliable cohesion on the show itself. For all of its enormous visual oomph (including eye-catching animations by Peter Negrini that surround the audience) and polyrhythmic complexity, “Fela!” is a bit of a mess.

An early monologue gives crucial background about Kuti’s mother, a pioneering African feminist who died when 1,000 policemen stormed the family compound in 1977. (She was thrown from a second-story window.) After this initial flurry of context, however, Funmilayo Ransome-Kuti exists solely as a beatific figure (played forthrightly by Abena Koomson) singing atop a platform with animated beams of heavenly light emanating from behind her. Legitimate questions might well be raised about how a mother-son dynamic plays out in a man who had 27 wives and condemned condoms as “un-African.” But Mr. Jones never remotely raises these questions, and the musical suffers from his h a g i o g r a p h i c t r e a t m e n t . The overlong second act is filled with similarly questionable choices, including a perfunctory sequence given over to Kuti’s wives — a mere nine in this telling — and a protracted invocation of the Yoruba gods that slides into dreamballet kitsch. It’s almost as if Kuti’s 1975 album “Everything Scatter” was interpreted less as a lament for a corruption-ravaged homeland and more as a dramaturgical suggestion. At the time, this pell-mell lack of discipline was excused and even indulged. With the benefit of a few decades of hindsight, however, it’s harder to forgive.

So many albums, so many arrests, so much tumult: Messrs. Jones and Lewis often seem to be scrambling to keep up with their tempestuous subject. And as Kuti demonstrates in one of the show’s few glimpses of his temper, a brief but telling scene in which he hisses the correct backing rhythm to his momentarily perplexed band, he didn’t like to be slowed down. Antibalas and its equally dynamic front man see to it that “Fela!” surges and pulses over the dramaturgical speed bumps that Messrs. Jones and Lewis leave in their way.

Until September 21 (450 W. 37th St., between Ninth and Tenth avenues, 212-560-8912).

Link The New York Times: theater2.nytimes.com/2008/09/0 ... ews/05fela.html

“Fela!” opens on Sept. 4 for a two-and-a-half-week engagement at 37 Arts, 450 West 37th Street.
[Photo: Richard Termine for The New York Times]
“Fela!” opens on Sept. 4 for a two-and-a-half-week engagement at 37 Arts, 450 West 37th Street.
Photo: Richard Termine for The New York Times [fuente]
nytimes.com/2008/08/06/theater/06fela.html

Natación Sincronizada

Gimnastas españolas
El equipo de gimnastas españolas se lleva su primera medalla olímpica en sincronizada Gemma Mengual y Andrea Fuentes
España obtiene la plata en natación sincronizada 2008-08-20 21:07 Anastasia Davydova y Anastasia Ermakova
Rusia gana de nuevo oro en natación sincronizada
2008-08-20 18:41 Rusia de nuevo oro en natación sincronizada y España obtiene la plata

sp.beijing2008.cn/photo/sports ... ronizedswimming

Bailador !
Si te gustó lo que viste en Beijing, tal vez disfrutes volver a ver lo filmado por Bubsy Berkeley hace 75 años:

http://www.youtube.com/watch?v=707VxB-ek4Q (video no disponible)

Información y fotos en la Newsletter del 28may2008, "The Busby Berkeley Collection, 3: Footlight Parade, 1933" aerolatino-geba.com.ar/news/2008-05-28

moviediva.com/MD_root/reviewpa ... lightParade.htm

vunex.blogspot.com/2007/09/waterfall.html

By a Waterfall By a Waterfall By a Waterfall By a Waterfall The set for "By a Waterfall."

Love and Dance: "The Red Shoes"

The New York Times, August 31, 2008
Dance

Love and Dance: Two Obsessions, One Classic Film

[ITV/Granada International]
The romance of dance: Moira Shearer in “The Red Shoes” (1948).
ITV/Granada International
The romance of dance: Moira Shearer in “The Red Shoes” (1948). [fuente]
nytimes.com/imagepages/2008/08 ... _CA1.ready.html

[Everett Collection]
Marius Goring, Shearer and, as the ballet impresario, Anton Wallbrook.
Everett Collection
Marius Goring, Shearer and, as the ballet impresario, Anton Wallbrook. [fuente]
nytimes.com/imagepages/2008/08 ... ca03.ready.html

By ALASTAIR MACAULAY

SIXTY years ago next week the Powell and Pressburger film “The Red Shoes” opened to admiring reviews in its native Britain without causing any immediate box office sensation. Nobody guessed that it would become one of the highest-earning British movies of all time. Why would they? This is a film about ballet as obsession, and it ends not in its heroine’s glory but in her death.

...

nytimes.com/2008/08/31/arts/dance/31maca.html

Links:

The Red Shoes: imdb.com/title/tt0040725

Moira Shearer (1926-2006): imdb.com/name/nm0790452/bio

Fotos:

All Photos from The Red Shoes

imdb.com/title/tt0040725/mediaindex

Animali ballano e cantano

miércoles, 03 de septiembre de 2008 01:37
Un minuto di spensieratezza, festa dei nonni e screensaver omaggio

Cartoline. Net News

Animali ballano e cantano
"Vamos a la playa" !
Duración: 00.30

Animali ballano e cantano
"Vamos a la playa" !
Duración: 00.30

cartoline.it/pics/_zoom_flash. ... ertentia022.swf

Vintage Film Poster

Hollywood
1923, Paramount, French -- 63x47in. (160x120cm.), linen-backed, (A-)
Hollywood
1923, Paramount, French -- 63x47in. (160x120cm.), linen-backed, (A-) [fuente]
christies.com/LotFinder/lot_de ... bjectID=5116180

Price Realized
£10,000 ($17,900)
Estimate
£10,000 - £15,000 ($17,950 - $26,925)
Sale Information
Sale 5424
Vintage Film Posters
17 September 2008
London, South Kensington

Links

Hollywood (1923): imdb.com/title/tt0014137
Pola Negri (1897-1987): imdb.com/name/nm0624470

El Logotipo de Hoy

MEASURE FOR MEASURE
MEASURE FOR MEASURE [fuente]
tfana.org/measure.html

Coplita

Te quiero y te hi de querer,
no me va a privar ninguno,
sólo que mi Dios se oponga
y no haiga amor en el mundo.

Fuente:
Jorge M. Furt
Cancionero Popular Rioplatense: Lírica Gauchesca Tomo II
Alicante : Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, 2003
Edición digital basada en la de Buenos Aires, Imprenta y Casa Editora "Coni", 1925.
cervantesvirtual.com:80/servle ... 91/p0000006.htm
[2045 (Córdoba)]

Imágenes de Salida

National Gallery of Art, 4th and Constitution Avenue NW, Washington, D.C.

Henri de Toulouse-Lautrec
Woman at the Mirror (Femme à glace), 1896
Rosenwald Collection
1964.8.1892
Henri de Toulouse-Lautrec
Woman at the Mirror (Femme à glace), 1896
Rosenwald Collection
1964.8.1892 [fuente]
nga.gov/fcgi-bin/timage_f?obje ... 162&image=11019

Arte al Dia Internacional, 14 de Junio de 2007 Newsletter semanal artealdia.com
EL SITIO RECOMENDADO antoniaguzman.com.ar/index.htm

Antonia Guzmán
Thematic Series 4/Seria Tematica 4
2008
13.5 x 10.75 inches
painting watercolor on handmade paper
Antonia Guzmán
Thematic Series 4/Seria Tematica 4
2008
13.5 x 10.75 inches
painting watercolor on handmade paper

Antonia Guzmán: naomisilvagallery.com/Antonia_ ... ic_Series_4.htm

Presidenta del Jurado de la VI Bienal de Acuarelas de Viña del Mar

Link: argentina.artealdia.com.ar/con ... view/full/77625 (SUPREMACIA DEL COLOR: Antonia Guzmán por Cecilia Fiel )

Christie's, 03 September 2008

JOAN MIRO
Erik Satie: poèmes et chansons: one plate (D. 522; not in C. books)
etching and aquatint in colors, 1969, on Montval, signed in pencil, annotated 'épreuve d'artiste' (an artist's proof, there was no published edition), with full margins, occasional soft handling creases, pale mat staining, a minute accretion at the upper right sheet edge, otherwise in good condition, framed